Marikenloop

26 maart 2012

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden maar hier zijn we weer! Nu de inentingen en het vliegticket binnen zijn, zijn wij druk bezig om geld bij elkaar te sparen. zo gaat Andrea de Mariekenloop doen. Hieronder kunt u haar brief lezen

Hallo allemaal,

deze brief schrijf ik jullie n.a.v. de zomer van 2012.

Ik ga namelijk een bijzondere reis maken, en wel naar India!

Ik ga daar in de stad Goa vrijwilligerswerk doen, later in deze brief meer over het werk. Eerst even wat praktische info.

Met wie?: Ik ga samen met een vriendin (Annelieke) deze reis maken.

Vertrekdatum?: De datum wanneer we vertrekken is 14 juli 2012 vanuit Amsterdam.

Verloop?: Op 16 juli begint onze eerste week in Goa. We worden een week begeleid om de cultuur en gewoonten te leren kennen van India. Daarna gaan we 2 weken vrijwilligerswerk doen in een Mother Teresa’s huis, ook in de stad Goa.

Thuiskomdatum?: 5 augustus begint onze reis terug. Op 6 augustus zullen we in Nederland zijn.

Meer over India

Hoofdstad

New Delhi, de grootste stad is echter Bombay

Bevolking

Ruim 1 miljard inwoners (na China het meest bevolkte land ter wereld)

Taal

15 officiële talen, meest gesproken is Hindi

Tijdsverschil

4 uur later dan in Nederland (zomertijd), tijdens onze wintertijd is het 5 uur later

Armoede:

In India is de armoede erg zichtbaar. Vooral het enorme verschil tussen arm en rijk. Aan de randen van de grote steden, in de buurt van vliegvelden en langs spoorwegen zijn uitgestrekte sloppenwijken ontstaan, bevolkt door families die leven in bouwvallige loodsen en hutten. En niet ver daar vandaan staan de grote huizen met de keurig onderhouden tuinen en luxe auto’s van de rijken.

Een van de problemen in India is het grote aantal mensen, dat van het platteland naar de steden trekken op zoek naar werk en een huis. Beiden zijn in de grote steden zeer schaars, waardoor mensen op straat terechtkomen en met allerlei karweitjes iets proberen te verdienen.

De grote armoede heeft tot gevolg dat ouders nog steeds hun kinderen verkopen om een stukje financiële armslag voor de rest van het gezin te krijgen en de hoop op een betere toekomst voor hun kind. Dit leidt tot volle weeshuizen en een te kort aan medewerkers in deze huizen. Wij willen hierin iets betekenen door een bijdrage te leveren aan de zorg voor de kinderen daar.

Project:

Dit project gaat uit van de organisatie WLS. Zij organiseren verschillende reizen in het Verre-Oosten, waaronder dus ook India.

Ons werk zal gaan bestaan uit het werken met kinderen die extra aandacht nodig hebben in een weeshuis. Je kunt hierbij denken aan dagelijkse verzorging en leuke sociale projecten voor de kinderen. Tijdens deze projecten zullen de kinderen sociale vaardigheden aanleren die hard nodig zijn om zichzelf te kunnen redden in dat land. Dit is belangrijk om bijvoorbeeld later meer kans te krijgen op een baan.

Marikenloop:

Als actie voor dit project ga ik de Marikenloop lopen. Dit is een vrouwenhardloopwedstrijd die gehouden wordt in Nijmegen op 15 mei a.s. Ik ga de afstand van 10 kilometer lopen en mijn streven is dit in 53 minuten te gaan doen.

Om de reis naar India te kunnen maken vraag ik jullie bijdrage door mij te sponsoren voor deze loop.

Dit is uiteraard geheel vrijblijvend maar het zou ons blij maken. (er kan natuurlijk ook aangemoedigd worden in Nijmegen om die 53 minuten te halen, wat me ook blij maakt J!) Onderaan deze brief staat een rekening nummer die we ervoor hebben geopend.

Ik hoop jullie voldoende ingelicht te hebben, bij vragen of meer info:

Tel.nummer Andrea: 06-46467639

E-mailadres Andrea: [email protected]

Rekening nummer:  89.6627.721. Op naam van: D.A. Mijdam (Annelieke)

Website organisatie WLS: http://www.vrijwilligerswerk-buitenland.com/india-goa.html

Dan rest ons nog om jullie alvast hartelijk te bedanken voor een evt. bijdrage!

Groetjes,

Andrea den Hartog en Annelieke Mijdam

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sander en Petra:
    1 mei 2012
    Andrea, wat goed van jou om de Marikenloop te gaan lopen. Hoe laat begint de loop? Is het inderdaad 15 mei op een dinsdag?

Succes,
    groet,
    Petra Verheule
  2. Ina van Tricht:
    15 mei 2012
    Tjonge Andrea, 10 km. hardlopen. Ik wens je veel succes!