first week

27 juli 2012 - Goa Velha, India

De eerste week zit er bijna op in het womens shelter. Leuk te zien is dat er steeds mee vrouwen actief meedoen aan de activiteiten. Aan het begin van alles vinden ze het niet leuk en hebben ze veel motivatie nodig van ons. Maar zijn ze even bezig komen er lachen en praatjes los. Dinsdag zijn wij naar de markt in Mapusa gegaan en hebben allemaal kettingen gekocht. Thuis hebben wij ze kapot geknipt voor de kralen zodat zij er armbanden van konden maken. Ze waren hier zo blij mee!! Ook het spel Uno vinden ze geweldig!

Wat opvalt is dat de vrouwen en tieners totaal geen eigen initiatief tonen. Soms is dit wel lastig want ze geven niet aan wat ze graag willen doen. Je ziet het grote verschil tussen onze opvoeding en belevenissen en de opvoeding van hen en hetgeen zij allemaal hebben moeten meemaken.

Van het weekend gaan wij samen met een andere Nederlands meisje naar Baga beach en heerlijk genieten van het strand:) Even ontspanning en eindelijk strand!!

1. Corinne:
    27 juli 2012
    Leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat je je draai vindt. Ook dat de vrouwen jullie initiatieven leuk vinden! Ik hoop dat jullie een heerlijk weekend aan het strand hebben! Hier is het heel heet, maar nu draait het weer om.

Hartelijke groet,
    Corinne
  2. Sander en Petra:
    28 juli 2012
    Lieve kinders,
    Hoe kwamen jullie op het idee om kettingen te kopen en kapot te maken? Leuk dat zij hier iets voor zichzelf konden maken.
    Veel plezier aan het strand. Voor ons is dit nket weg gelegd, gezien het weer.
    Liefs. Sander en Petra
  3. Bert en Lyda:
    29 juli 2012
    Hoi Annelieke en Andrea,

En, is het jullie gelukt om niet te verbranden aan het strand? We zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen.
    Hartelijke groet van ons allemaal.