Introductie

24 juli 2012 - Goa Velha, India

vorige week stond geheel in het teken van India en Goa te leren kennen. We hebben yoga gekregen 2 ochtende om 6 uur!!! Informatie over het leven in India en de cultuur, we hebben old Goa gezien per taxi. Hier hebben we twee kerken bezocht, 1 was 400 jaar geleden door de portugezen gebouwd en toe der tijd de grootste van Azie (nu staan er  nog maar enkele muren). We zijn naar een museum geweest in Old Goa over de geschiedenis.

Op woensdag hebben we Hindi taallessen gehad en naar Baga Beach geweest. Heerlijk in de zee gestaan!

Donderdag hebben we een Bollywood movie gezien in Panajim 'Cocktail'. Leuk maar heel overdreven allemaal echt Bollywood. Hierna hebben we gelunched in een indisch restaurantje en lekker gewinkelt.

Vrijdag zijn we naar een kruiden plantage gegaan. Onderweg zijn we gestopt bij twee tempels. Heel mooi en zo rijkelijk versierd. bij een was een mooie waterval, deze was heel wild ivm de moesson. Op de spice plantage hebben we een rondleiding gekregen en gelunched. hierna konden we op een oliefant rijden, ChalChal heette ze, eerst natuurlijk wel even geken hoe ze met de dieren omgingen maar erwerd ons verzekerd door de taxi chaufeur dat er goed voor ze gezorgd wers, er kwam elke week een dokter etc.

Toen we terug kwamen in Assanora zijn we per taxi direct door naar Panajim gegaan en hebben het weekend daar in een hotel doorgebracht. even een normaal bed want de bedden zijn hier net zo zacht als een houtenplank, en aan het eten heb ik ook moeite te wennen. Andrea en ik hebben heerlijk gewinkelt in echte india winkeltjes en tussen de lokale bevolking.

Gister zijn we voor het eerst naar onsproject gegaan. zoals de meeste van jullie wel weten zouden wij in een weeshuis gaan werken. Echter wilde bijna iedereen dit graag en was er nog maar plaats voor 1,5 uur op een dag. James onze coordinator kwam ermee om naar een basisschool te gaan voor handearbeidlessen. dit gingook niet door ivmmet de examens die de kinderen hebben. Nu zitten we in een Womens shelter een soort 'blijf van mijn lijf huis'. Hier zijn we eigenlijk wel blij mee als was het vervelend dat alles werd veranderd. Het huis word gerund door drie susters van de zelfde organisatie als moedere Theresa. In dit huis zitten allemaal vrouwen die erge dingen hebben meegemaakt en depressief zijn. Sommige hebben kinderen, deze wonen ook daar. Er zijn ook andere kinderen die er tijdelijk wonen wanneer de moeder even niet voor hen kan zorgen.

Gister hebben we kennis gemaakt en zakdoekje leggen gespeeld met de kinderen en stolendans met de volwassenen. Iedereen is heel lief en de kinderen zo leuk! Elke dag hebben we 45 minuten met de kinderen en 2 uur met de tieners en volwassenen.

1. Corinne:
    24 juli 2012
    Lieve Annelieke en Andrea,

Indrukwekkend wat jullie allemaal al hebben meegemaakt en gedaan! Ik zie het voor me.... Ik weet nog goed wat een cultuurschok het voor mij was toen ik in India was. Er lijkt zo op het eerste gezicht niet heel veel veranderd.
    Ik wens jullie nog een paar hele goede weken! Ontzettend leuk om jullie zo op afstand te kunnen volgen!
    Liefs en houd jullie goed en gezond!
    Corinne (tante).
  2. Sander en Petra:
    25 juli 2012
    Fijn om iets meer te horen, te lezen over hoe jullie daar leven en bezig zijn.
    We blijven julie natuurlijk volgen.
    Goed, fijn dat julie iets kunnen betekenen.

Liefs en knuffel
    Sander en Petra