Cultuur shock

16 juli 2012 - Goa Velha, India

Ja hoor we zijn aangekomen in Goa!! Wat een reis.

We zijn via frankfurt > Doha > Goa gegaan. In de vlucht van Frankfurt naar Doha waren wij op zoek naar onze plaatsen op rij 41. Deze bleken helemaal aan het einde van het vliegtuig te zijn. Annelieke liep voorop en zag dat de nummers stopte bij rij 38. Toen ik (annelieke) nog een keer keek zag ik dat de laatste plaatsen waren omgebouwd naar een bed. En er lag iemand in, in eerste instantie dacht ik een overleden persoon want iedereen was met hem bezig maar hij reageerde niet. Ik naar andrea ' er ligt een overleden persoon op onze plek!!'. De stewardess was helemaal in de war en na een hoop onnodige chaos kregen we nieuwe plaatsen, deze waren veel beter ook nog!! toen we later naar het toilet gingen bleek de man niet dood te zijn maar ziek. Wij denken misschien terug naar Qatar om te overlijden.

om 4 uur waren we in Goa en werden we opgehaald. Na een uur rijden waren we bij het huis waar we de eerste week tijdens de introductie blijven. Om 6.30 uur lagen we eindelijk in bed en om 9.30 uur ging de wekker weer. als ontbijt er was cornflakes en melk van feb. 2012! Gelukkig hadden we crackers meegenomen. om 10 uur zou onze coordinator komen maar alleen de kok kwam (we hebben een eigen kok!!). omdat het zo lang duren, alles in India duurt lang, ben ik maar gaan douchen. Een heel lekkere verfrissende ijskoude douche. Deepale (onze coordinator) kwam later in de ochtend samen met een vrijwilliger uit het andere huis. zij heeft ons de 'super market' laten zien waar we water konden halen. In de middag hebben we ook een internet cafe gevonden, 4 muren en een golfplaten dak.

Vandaag waren we al vroeg wakker om 06.30 uur. In de morgen kregen we een presentatie over de do's en dont's in India. Alleen de stroom bleef aan en uitvallen dus dit ging niet meer door. We gingen nogmaals naar de winkel, ook hier waren alle lichten uit (normaalste zaak van de wereld). In de middag zijn we naar Mapusa gegaan met de bus. In plaats van stopknoppen in de bus er zijn fluitjes! In Mapusa hebben we een markt bezocht. heel leuk met zo veel kleuren en heerlijke mango's. De terug weg was vreselijk de bus was zo druk dat er zelf mensen half uithingen. wij hadden allebei minimaal 3 mensen op onze voeten staan.

Kortom CULTUUR SHOCK